torsdag 20 oktober 2016

Ny blogg.

Hejsan!

Oj hjälp det var längesen jag bloggade... Men nu är jag tillbaks!
 Innan hade jag en blogg med min kompis, men portalen vi hade på skulle stängas ner/bytas, 
bloggen hade helt blivit bortglömd och ingen bloggade, så det var inte ens något att kämpa för.
 Därför gör jag ett nytt försök men med egen blogg.

För er som inte vet så heter jag Elin Granlund, är 15 år, och kommer från en liten by i Finland.
 Mitt största intresse är hästar, och jag har en foderhäst här hemma på gården som ska bo här minst ett år beroende på. Denhär bloggen gjorde jag också främst för att jag ska kuna sätta bilder & skriva om olika pass, som jag sen senare kan se tillbaka till och minnas.

Lillis, som min foderhäst då kallas, är en 13 årig Amerikanskt varmblod. Hon är världens mysigaste & härligaste, och vill alltid väl! Varje dag lär vi oss nya saker, och bygger upp nya mål.
Lillis har blivit mycket riden, men minde de senaste åren, och har då tappat motion och form, så när man rider henne märker man att hon kan mycket, men hon är som en oslipad diamant, och man måste söka efter nya knappar hela tiden. Överlag är hon ganska stark,  älskar att springa och älskar att hoppa. Hon är också väldigt duktig i dressyren när man får till det, och älskar att vara i terräng. Nya ställen är ju så spännande! Att rida barbacka är det heller inga problem med.

Jag har inte haft henne länge alls, imorgon är det 2 veckor sen hon kom, men känns som jag har känt henne hur länge som helst!

Hoppas ni vill följa med på vår resa!
 Även andra saker kommer dyka upp här i bloggen.
Kram.

Eftersom jag har alla bilder på telefonen, får ni några av de bilder mina kompisar har tagit,
för orkar inte föra över bilderna till datorn mera ikväll, men ni kommer ändå få se så mycket bilder av henne så oroa er inte ;)

@JohannaG

@JohannaG

@JohannaG

@VictoriaS

@VictoriaS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar