tisdag 25 oktober 2016

Gårdagens och dagens ridpass

Hej! Tänkte kort berätta för er om de senaste 2 passen för er.

Igår kväll var jag och Lillis på en lång barbacka skritttur till byn. Allt gick jättebra och Lillis skötte sig utmärkt! Bra miljöträning var det ju också, vi mötte bilar med släp, fotgångare, cyklist, nån som var på promenad med hunden och ännu lite mer bilar. Lillis reagerade inte alls och tyckte det bara var spännande och roligt! Nöjd prinsessa hade jag när jag kom hem! ❤ Tycker det är roligt att man får börja sätta reflexerna på då det börjar bli så mörkt på kvällarna,både på häst och ryttare, för enligt mig ser hästen så proffsig ut ju mer reflexer den har.

Över till dagens dressyrpass på åkern. Red inte superlänge, ca 30 minuter. Vi övade främst på skritten i båda varven, att hon ska böja innåt, haltövergångar och sånt. Helt enkelt mjuka upp henne. När hon kändes igenomriden i skritt travade jag också. Stora volter, små volter, skrittövergångar, serpentiner, bågar, halter och mycket varierande. Såg så både gas och bröms funkkade. Hon var riktigt fin och duktig! Tog också några galopplyft, och det gick bra. Lite glädjesprång nångång nu som då i galoppvolten, men det var inga problem. Sista galoppfattningen och volten gick riktigt bra, så avslutade efter det och travade lite och sen fick hon skritta hem på långa tyglar. Riktigt nöjd med henne idag också. Bästa Lillis! ❤

Fick låna en kompis martingal åt henne också som jag testade idag, och det gick riktigt bra att rida med den. Förresten har jag en väldigt spännande sak att berätta för er om inkommande helg, kring Lillis förstås, men vi sparar det tills närmare! ;)

Ha det så bra, kram Elin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar