söndag 6 november 2016

Träningshelgen

Hej på er!

Tog visst lite längre tid för mig än jag trodde att skriva ett inlägg. 
Till mitt försvar säger jag att denna vecka som varit har jag haft riktigt fullt upp, massvis med läxor & prov, Lillis, kompisar osv, har alltså inte hunnit med datorn & bloggen. Ville också sätta bilderna från helgen, så därav jag inte bloggade med telefonen heller.

För en vecka sen fick Lillis fara på träningshelg ( fredag - söndag) med min kompis Johanna. Eftersom mitt minne sviker lite kommer jag inte berätta allt så detaljerat, utan i stora drag.

Jag skrittade dit henne alla dagar, men på fredagen kom Johanna med ridandes dit också. Det var första gången hon skulle vara i en manege, och det var inga problem! Gick in i manegen hur bra som helst! Blev faktiskt riktigt överraskad att hon var så pass lugn och snäll.

Fredag 

På fredagen hade dom dressyr, vilket gick riktigt bra, dom var själva i manegen. Dom arbetade i skritt & trav, gjorde olika övningar osv.




Lördag
Lördagen var det bomdressyr. Dom jobbade med bommar och även några små hinder. Det var samtidigt 2 andra hästar i manegen då, så Lillis hade mycket att tänka på. Hon blev rejält svettig. Lite galopp tränade dom också på. Överlag gick det nog helt okej, men kanske inte bästa dagen.





Här kan ni ju se hur svettig hon blev ;)

Söndag

Söndagen var nog den dag som gick bäst. Lillis var otroligt duktig, även galoppen fick dom till riktigt bra. Hoppade flera hinder i rad, lite läskigare hinder, hinder snett igenom osv.
Dom hade 3 hinder i följd, och som högst hoppade dom ca 70 cm som sista hindret var på, tyvärr blev det ingen riktigt bra bild på språnget... Då var också 2 andra hästar med, men Lillis brydde sig inte alls i dem, och kunde koncentrera sig mycket bättre.

Extra noga att inte nudda i bommarna tycker Lillis ;)


Bakbenen fick heller inte förstås ta i :)

Ni får ursäkta att det inte blev några bättre bilder, men hade så kalla händer, och kameran och jag ville inte samarbeta x)
Bild från lördag. Lillis stod snällt och väntade att få fara in i manegen, och for frivilligt också in :)


Jättenöjd över Lillis! ♥

Kram.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar